Is je product aan vernieuwing toe? Dan is de vraag hoe je dit gaat aanpakken.

Hieronder kan je een pdf downloaden met 37 suggesties hoe je je product of dienst kan innoveren! De presentatie is vooral gericht op het innoveren van een product, maar met enige creativiteit kan je het ook toepassen op je diensten.

Download de presentatie in pdf

Met een klik op de knop is de presentatie van jou!

37 inspirerende ideeën om je product of dienst te innoveren!

  1. Simplicity – kan je iets bedenken dat de eenvoud zelve is?
  2. Experience – hoe kan beleving of gevoel het product uniek maken?
  3. Ikea – op welke manier maak je er een ‘Ikea-product’ van?
  4. Het scheermesjessysteem – hoe koppel je aan een basisproduct herhaalde onderdeelaankopen?
  5. Virgin – hoe zou Richard Branson het product in de markt zetten?
  6. Co-creation – met welk ander bedrijf kan je samen een product ontwerpen?
  7. Kleurvariaties – kan je in kleuren variëren?
  8. Easy – hoe kleedt Stelios (Easy …) dit product uit tot een goedkope variant?
  9. Apple – hoe zou Apple dit product ontwerpen?
  10. Communication – hoe maak je het product communicatiever?
  11. Green – hoe maak je het product milieuvriendelijker?
  12. Mass customization – hoe krijgt iedereen zijn persoonlijk of uniek product?
  13. Exotism – hoe betrek je andere culturen in het product?
  14. Community – hoe maak je een club rond jouw product?
  15. Retro – hoe voeg je nostalgie toe aan jouw product?
  16. Mini-size me – hoe maak je een attractieve mini-versie?
  17. Combining different categories – kan je totaal verschillende productcategorieën integreren?
  18. Storytelling – welk verhaal kan je aan je product koppelen?
  19. Women power – vergeet niet dat meer dan de helft van de gebruikers vrouwen zijn?
  20. Seven sins – hoe speelt het product in op ondeugendheid?
  21. Less quality – hoe toch scoren met mindere kwaliteit?
  22. Imagination – hoe voeg je verbeelding toe aan een product?
  23. Product extensions – hoe nu reeds latere extensions of variaties voorzien?
  24. Totaly new target groups – producten voor niet voor de hand liggende doelgroepen?
  25. Exclusivity – hoe maak je het product gewild maar moeilijk bereikbaar?
  26. Combinations – hoe laat jouw product veel combinaties toe?
  27. Context – hoe verbeter je de context waarin het product wordt geconsumeerd?
  28. Moments – hoe kan je product worden gekoppeld aan momenten?
  29. Sustainability – hoe draagt je product bij tot meer duurzaamheid?
  30. Extra functions – welke onbedoelde, extra functies kan het product aan?
  31. Multichannel – hoe kan je het product in diverse kanalen lanceren?
  32. Customer feedback – hoe bouw je voortdurende innovatie van de gebruiker in?
  33. Vitual edition – hoe maak je een digitale kopie van jouw product?
  34. Viral – hoe verspreidt het product zich als een goedaardig virus?
  35. Identity – hoe geeft het product identiteit aan jou?
  36. Self – hoe kan de consument het zelf doen?
  37. Five senses – hoe spreekt het product meer zintuigen aan?