W’s

W’s

Een goed projectplan is te herkennen aan acht W’s In een goed projectplan wordt antwoord gegeven op de volgende vragen: 1. Waarom? Welk doel willen we met dit plan bereiken? 2. Wat? Welke resultaten leveren we op? 3. Wie? Wie hebben we nodig om de resultaten op

[read_more text="LEES VERDER" title="LEES VERDER" url="https://bizz-company.nl/ws/" align="left"]
[divider_top]

Roddelmethode

Soms is het prettig niet al te veel tijd en woorden te besteden aan een casus. Bijvoorbeeld omdat het geen groot vraagstuk is of dat de groep het stellen van vragen eens wil afwisselen met een andere gespreksvorm. Of omdat de casusinbrenger niet veel woorden heeft. De roddelmethode

[read_more text="LEES VERDER" title="LEES VERDER" url="https://bizz-company.nl/roddelmethode/" align="left"]
[divider_top]

Leiderschap zit in kleine dingen

Hoe kan je het onderling vertrouwen en de motivatie in je organisatie verbeteren? Zes tips! 1. Deel je dilemma’s Wanneer je je eigen onveiligheid durft op te zoeken, creëer je juist veiligheid bij je medewerkers. Leg je dilemma’s gewoon op tafel, zo creëer je vertrouwen. Want als jij

[read_more text="LEES VERDER" title="LEES VERDER" url="https://bizz-company.nl/leiderschap-zit-in-kleine-dingen/" align="left"]
[divider_top]

Zittend vergaderen: 73% doet ander werk

Zittend vergaderen: 73% doet ander werk

Vergaderen is in essentie geen tijdverspilling. Zolang het maar doelgericht en efficiënt gebeurt. Stoelen dragen daar niet aan bij. Dit is wat er gebeurt wanneer je zittend vergadert: Staan maakt de meeting minimaal 34% sneller! “In plaats van te gaan zitten om een traditionele vergadertafel, haalden we

[read_more text="LEES VERDER" title="LEES VERDER" url="https://bizz-company.nl/zittend-vergaderen-73-doet-ander-werk/" align="left"]
[divider_top]

Pecha Kucha

Pecha Kucha

Het geven van een Pecha Kucha presentatie is leuk. En met de juiste voorbereidingen is het ook niet moeilijk. Allereerst de drie belangrijkste kenmerken van een Pecha Kucha presentatie op een rijtje: Een presentatie bestaat uit 20 dia’s. Elke dia wordt exact 20 seconden vertoond. De spreker

[read_more text="LEES VERDER" title="LEES VERDER" url="https://bizz-company.nl/pecha-kucha/" align="left"]
[divider_top]

Mensen worden niet creatiever onder druk

Mensen worden niet creatiever onder druk

Onderzoek van de Harvard Business Review wijst uit dat mensen niet creatiever denken onder grote tijdsdruk. De meningen hierover zijn echter verdeeld. Charles Darwin deed bijvoorbeeld decennia lang onderzoek alvorens hij tot zijn evolutietheorie kwam. Bij NASA werd daarentegen onder grote tijdsdruk een luchtfilter ontworpen die de

[read_more text="LEES VERDER" title="LEES VERDER" url="https://bizz-company.nl/mensen-worden-creatiever-druk/" align="left"]
[divider_top]

Meest onderschatte management-vaardigheid

Meest onderschatte management-vaardigheid

Nelson Repenning, Don Kieffer en Todd Astor hebben een goed en handzaam artikel geschreven over probleemformulering. Het artikel is verschenen in Management Executive in 2017, eigenlijk een vertaling van een Engelstalig artikel. De inleiding van het artikel: ‘Gedwongen door de snel veranderende omgeving streven veel organisaties naar

[read_more text="LEES VERDER" title="LEES VERDER" url="https://bizz-company.nl/de-meest-onderschatte-managementvaardigheid/" align="left"]
[divider_top]

Hoe blijf je de CEO van je eigen succesvolle start-up?

Hoe blijf je de CEO van je eigen succesvolle start-up?

Joseph Picken schreef in Management Executive (mei/juni 2017) een interessant artikel over de rol van de ondernemer voorbij de fase van het opschalen. Een succesvolle start-up maakt veelal drie fasen door: van start-up via transitie naar opschalen. Elke fase kent eigen uitdagingen, maar met name in de

[read_more text="LEES VERDER" title="LEES VERDER" url="https://bizz-company.nl/hoe-blijf-je-de-ceo-van-je-eigen-succesvolle-start-up/" align="left"]
[divider_top]

De klassieke koeien en sterren

De klassieke koeien en sterren

Wat zijn de marktkenmerken van uw producten of diensten? Is uw assortiment evenwichtig opgebouwd? De BCG-matrix, ook wel bekend als de ‘growth-share matrix’, vertelt het u. Dit klassieke marketingmodel geeft u inzicht in de houdbaarheid van uw assortiment, eventueel aangevuld met informatie op productgroepniveau. Maar hoe gaat

[read_more text="LEES VERDER" title="LEES VERDER" url="https://bizz-company.nl/de-klassieke-koeien-en-sterren/" align="left"]
[divider_top]

Projectraket

Projectraket

De projectraket (Vermoolen, Kempeneers) visualiseert hoe de totstandkoming van projecten, project-portfoliomanagement en projectmanagement met elkaar samenhangen. Het model laat zien hoe organisaties vat kunnen krijgen op de tientallen, soms honderden projectvoorstellen en daadwerkelijke projecten die in moderne organisaties tegelijk spelen. Het model helpt na te denken over

[read_more text="LEES VERDER" title="LEES VERDER" url="https://bizz-company.nl/240-2/" align="left"]
[divider_top]